Jak zwiększyć sprzedaż w sklepach detalicznych
Artykuły
27 kwietnia 2017
Zwiększenie sprzedaży zależy od sprzedawców i doradców handlowych
W czasach rosnącej konkurencji coraz większe znaczenie ma skuteczność sprzedawców i doradców handlowych. To ich umiejętności okazują się czynnikiem decydującym o rozwoju, a w trudnych czasach wręcz o przetrwaniu firmy. Niepewność klientów, podsycana stale zmieniającą się sytuacją gospodarczą, w sposób szczególny przekłada się zwłaszcza na funkcjonowanie handlu detalicznego, który najszybciej odczuwa, że klienci trudniej podejmują decyzje o wydaniu pieniędzy.Trudne czasy nie muszą oznaczać rezygnacji z rozwoju firmy a wręcz powinny być impulsem do poszukiwania wyższej efektywności.
Skuteczne szkolenie dla sprzedawców i kierowników sklepów
Przygotowaliśmy program warsztatu skierowany do sprzedawców, doradców klienta oraz kierowników sklepów sieciowych. W naszym zamyśle program ten jest czymś więcej niż tylko szkoleniem. Proponujemy Państwu wdrożenie w swojej sieci sprawdzonych, europejskich standardów obsługi klienta oraz skutecznej sprzedaży opartej na konkretnych umiejętnościach sprzedawców:- odczytywania potrzeb i interesów klienta,
- atrakcyjnego prezentowania właściwych produktów,
- oferowania dodatkowych produktów (komplementarnych),
- skutecznego zamykania sprzedaży,
- budowania atmosfery rozmowy, dzięki której klient będzie chciał powracać do Państwa sklepu.
Głównym powodem, dla którego sprzedawcy unikają aktywnej sprzedaży, a często „unikają” też klientów, jest brak wiedzy i wyćwiczonych umiejętności prowadzenia rozmowy z klientem.
Najczęstsze błędy sprzedawców
Doświadczenia w pracy z firmami handlowymi pozwoliły nam zdiagnozować kilka najczęstszych błędów popełnianych przez handlowców w sklepach detalicznych:- Zbyt szybkie i nachalne „atakowanie” klienta, zaraz po wejściu do sklepu (reakcją jest często wycofanie się klienta)
- Brak umiejętności rozpoznania rzeczywistych potrzeb i interesów klienta (w efekcie sprzedawca poleca to co np. „się nam bardzo dobrze sprzedaje” a nie to czego potrzebuje konkretny klient.)
- Brak inicjatywy w zamknięciu sprzedaży (w efekcie klient opuszcza sklep bez zakupu)
- Brak inicjatywy w proponowaniu produktów dodatkowych (w efekcie sprzedawca nie wykorzystuje możliwości sprzedaży dodatkowych, uzupełniających produkt podstawowy, produktów, które mogą być klientowi bardzo potrzebne)