Profesjonalna obsługa klientów - jak zwiększać sprzedaż w punkcie detalicznym?

Jedyna pewna metoda prowadząca do sukcesu w sprzedaży to poziom obsługi wykraczający poza oczekiwania klientów.

Bartłomiej Sapała

Trener, Konsultant

Nasze podejście

Przebywając w różnych miejscach na świecie mieliśmy okazję doświadczać obsługi klienta na najwyższym poziomie. W krajach, gdzie konkurencja na rynku ciągle jest jeszcze nieporównywalnie silniejsza niż w Polsce, wiele dziesiątek lat temu zrozumiano, że jakość obsługi klienta jest jedną z kluczowych strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

Ponieważ większość z nas, trenerów, osiągnęła już całkiem słuszną metrykalną dojrzałość, dobrze pamiętamy też polskie realia z poprzedniej epoki. Mamy na myśli podejście do klienta, które świetnie przedstawił Stanisław Bareja w swoim filmie z 1978 roku "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz". Jest w nim scena, w której ekspedientka chwyta mięso, które zamierza kupić klient, przez brudną podłogową szmatę i podaje je mężczyźnie...

Uważamy, uogólniając, że obecnie poziom obsługi klienta w naszym kraju plasuje się mniej więcej po środku dwóch skrajnych punktów odniesienia opisanych powyżej. Naszym marzeniem jest by doczekać czasów, kiedy poziom polskiej obsługi klienta będzie dorównywał, a może i wyprzedzał najwyższe światowe standardy.

Nasze dążenie nie jest idealistyczne. Patrzymy na to z czysto pragmatycznego punktu widzenia. Po prostu sami jesteśmy konsumentami - klientami, którzy uwielbiają, gdy obsługujący nas sprzedawca uczciwie, rzetelnie i z niewymuszoną troską pomaga nam dobrać najbardziej dopasowany do naszych potrzeb produkt. 

Uważamy, że takie podejście sprzedawców  jest dla firm handlowych kluczem do sprzedaży dziś, ale przede wszystkim gwarantuje bezpieczną przyszłość dzięki przywiązywaniu do siebie zadowolonych klientów.

Tego chcemy uczyć uczestników naszych szkoleń - z pasją i humorem.

Nasza oferta

Szkolenia

  • "Nie rób drugiemu co tobie nie miłe" - szkolenie z obsługi klienta i sprzedaży w punkcie detalicznym
  • "Reklamacja czyli prezent" - szkolenie z radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientem

Badania i Doradztwo

  • Diagnoza i doradztwo w zakresie kluczowych obszarów funkcjonowania sklepów detalicznych, w celu poprawy ich rentowności ("Filary sklepu")
  • Diagnoza umiejętności handlowych sprzedawców
  • Wypracowanie strategii działań sprzedażowych
  • Opracowanie i wdrożenie standardów sprzedaży
  • Wdrożenie systemowego coachingu handlowców
  • Warsztaty strategiczne
  • Coaching indywidualny dla handlowców i kierowników placówek

Do prawidłowego działania strony niezbędne są pliki cookie, zapoznaj się z naszą polityką plików cookie.     AKCEPTUJĘ