Jak zwiększyć sprzedaż w sklepach detalicznych

Zwiększenie sprzedaży zależy od sprzedawców i doradców handlowych

W czasach rosnącej konkurencji coraz większe znaczenie ma skuteczność sprzedawców i doradców handlowych. To ich umiejętności okazują się czynnikiem decydującym o rozwoju, a w trudnych czasach wręcz o przetrwaniu firmy. Niepewność klientów, podsycana stale zmieniającą się sytuacją gospodarczą, w sposób szczególny przekłada się zwłaszcza na funkcjonowanie handlu detalicznego, który najszybciej odczuwa, że klienci trudniej podejmują decyzje o wydaniu pieniędzy.

Trudne czasy nie muszą oznaczać rezygnacji z rozwoju firmy a wręcz powinny być impulsem do poszukiwania wyższej efektywności.

Skuteczne szkolenie dla sprzedawców i kierowników sklepów

Przygotowaliśmy program warsztatu skierowany do sprzedawców, doradców klienta oraz kierowników sklepów sieciowych. W naszym zamyśle program ten jest czymś więcej niż tylko szkoleniem.

Proponujemy Państwu wdrożenie w swojej sieci sprawdzonych, europejskich standardów obsługi klienta oraz skutecznej sprzedaży opartej na konkretnych umiejętnościach sprzedawców:

  • odczytywania potrzeb i interesów klienta,
  • atrakcyjnego prezentowania właściwych produktów,
  • oferowania dodatkowych produktów (komplementarnych),
  • skutecznego zamykania sprzedaży,
  • budowania atmosfery rozmowy, dzięki której klient będzie chciał powracać do Państwa sklepu.

Celem programu jest uświadomienie i pokazanie uczestnikom realnych możliwości ich wpływu na sprzedaż oraz przećwiczenie w formie praktycznego treningu skutecznej rozmowy handlowej z klientem.

Głównym powodem, dla którego sprzedawcy unikają aktywnej sprzedaży, a często “unikają” też klientów, jest brak wiedzy i wyćwiczonych umiejętności prowadzenia rozmowy z klientem.

Najczęstsze błędy sprzedawców

Doświadczenia w pracy z firmami handlowymi pozwoliły nam zdiagnozować kilka najczęstszych błędów popełnianych przez handlowców w sklepach detalicznych:

  • Zbyt szybkie i nachalne “atakowanie” klienta, zaraz po wejściu do sklepu (reakcją jest często wycofanie się klienta)
  • Brak umiejętności rozpoznania rzeczywistych potrzeb i interesów klienta (w efekcie sprzedawca poleca to co np. “się nam bardzo dobrze sprzedaje” a nie to czego potrzebuje konkretny klient.)
  • Brak inicjatywy w zamknięciu sprzedaży (w efekcie klient opuszcza sklep bez zakupu)
  • Brak inicjatywy w proponowaniu produktów dodatkowych (w efekcie sprzedawca nie wykorzystuje możliwości sprzedaży dodatkowych, uzupełniających produkt podstawowy, produktów, które mogą być klientowi bardzo potrzebne)

Jeżeli chcecie Państwo udoskonalić dotychczasowy sposób sprzedaży i uczynić go bardziej skutecznym, mieć w swoich szeregach pozytywnie nastawionych, wierzących w szansę rozwoju wyników sprzedażowych doradców, zwiększając jednocześnie grupę zadowolonych i lojalnych klientów – zapraszamy na nasze warsztaty.

Dodatkowo oferujemy możliwość opracowania dla Państwa indywidualnych standardów sprzedażowych oraz doradztwa w zakresie poprawy efektywności i rentowności państwa sklepów.

Wybrane wypowiedzi uczestników z ankiet poszkoleniowych:

“Przydatność szkolenia oceniam bardzo wysoko, uważam, że techniki które zostały przedstawione ułatwią mi kontakt z klientem, zrozumienie go i skuteczną sprzedaż”

“Na pewno wykorzystam zdobytą wiedzę w codziennej pracy. Wiedza przekazana została w sposób ludzki i poparta przykładami z życia, które dotykają nas na co dzień”

“Szkolenie oceniam bardzo wysoko – wdrożę je w pracy”

“Jestem przekonana iż pomoże mi to inaczej spojrzeć na obsługę klienta i skuteczniej sprzedawać”

“Rzeczy których się tutaj nauczyłam przydadzą się w życiu codziennym, w mojej pracy. Po szkoleniu będę pewniejsza siebie i nie mogę się już doczekać kiedy wykorzystam tą wiedzę.”

Jeśli są Państwo zainteresowani poznaniem bliżej naszych programów, doświadczeń, lub metod pracy, albo chcą Państwo otrzymać wstępną ofertę – serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami trenerzy@trenerzy.pl