Listy kontrolne – dlaczego warto z nich korzystać?
Listy kontrolne
28 marca 2017
Dlaczego warto korzystać z list kontrolnych:
- Gromadzenie wiedzy – każda teoria zarządzania odwołuje się do wielu pojęć i opartych na nich działań, które trzeba zrozumieć, zapamiętać i wykorzystać.
- Porządkowanie doświadczeń – każdego dnia w pracy menedżera zdarza się sytuacja, która warto zapamiętać i przeanalizować. Wnioski zapisane w formie listy kontrolnej pozwolą oszczędzić czas przy podejmowaniu decyzji w przyszłości.
- Menedżer wykonuje mnóstwo, zróżnicowanych działań. Lista kontrolna pozwala odciążyć pamięć dzięki zapisaniu wielu szczegółów tych czynności w uporządkowany sposób.
- Podczas realizacji skomplikowanych procedur zarządzania, składających się z dziesiątków czynności, lista kontrolna upewni, ze zostały uwzględnione wszystkie ważne aspekty.
- Lista kontrolna pozawala systematyzować pracę i zwiększać jej efektywność, dzięki szybkiemu dostępowi do potrzebnych informacji.
- Menedżerowie korzystający w codziennej pracy z własnych lub implementowanych list kontrolnych, zwiększają skuteczność podejmowanych decyzji.
- W trakcie pracy z podwładnymi, np. przy ich szkoleniu, lista kontrolna stanowi praktyczna pomoc w uporządkowaniu kolejnych czynności. Pozwala również zwróć uwagę na najważniejsze aspekty, które pojawiają się w pracy z jednostka lub całym zespołem.
- Lista kontrolna pozwala kierować negocjacjami i trudnymi rozmowami.
- Warto korzystać z list kontrolnych w celu uniknięcia strat, jakie powstają w wyniku błędnych działań.
- Korzystanie z list kontrolnych zwiększa pewność siebie i zadowolenie z wykonywanej efektywnie pracy.