Zarządzanie konsekwencjami
Artykuły
06 marca 2020
Zarządzanie konsekwencjami
– warsztat dla świadomych menedżerów
W dzisiejszym świecie ciągłej zmiany, konsekwencje naszych zachowań, zarówno te pozytywne jak i negatywne, ujawniają się bardzo szybko. Menedżerowie świadomi swojej roli w organizacji obserwują pracownika i szukają odpowiedzi na pytania:Co powoduje określone zachowania pracownika? Jak przewidywać negatywne zachowania i przeciwdziałać ich skutkom? Jak wzmacniać te zachowania, które prowadzą do pozytywnych konsekwencji?Proponowany warsztat odpowiada na pytanie, jak pracować na co dzień ze swoim zespołem, żeby eliminować negatywne skutki działania zespołu i pojedynczego pracownika oraz jak wzmacniać zachowania pozytywne.
W celu otrzymania szczegółowego programu szkolenia – skontaktuj się z nami!
- Uświadomienie roli menedżera w świecie określanym jako VUCA, charakteryzującym się narastającą niepewnością, złożonością zadań i oczekiwań, zmiennością wszystkiego co nas otacza oraz niejednoznacznością pojęć, definicji i zakresów działań.
- Pokazanie jakie zachowania i działania pracowników wywołują negatywne konsekwencje i co jest powodem tych zachowań.
- Uświadomienie menedżerom, że mają wpływ na korektę zachowań pracowników jeszcze przed wystąpieniem negatywnych konsekwencji.
- Przećwiczenie metod wpływania na pracowników w celu zmniejszania negatywnych oraz wzmacniania pozytywnych konsekwencji ich zachowań, poprzez:
- Wypracowanie własnej metody budowania autorytetu.
- Wypracowanie sposobu tworzenia oraz komunikowania norm i zasad pracy obowiązujących w zespole.
- Wypracowanie zasad dostrzegania i analizowania potencjalnych i zaistniałych błędów pod kątem ich przyszłych konsekwencji.
- Nabycie umiejętności korygowania i wzmacniania wiedzy, umiejętności i zachowań pracowników poprzez systematyczną informację zwrotną metodą „FUKO+”.
- Zaplanowanie pracy rozwojowej z każdym z pracowników w aspekcie zachowań wywołujących pozytywne lub negatywne konsekwencje przy pomocy metody „5 Pól”.
- Przećwiczenie umiejętności nagradzania, dyscyplinowania i karania, jako działania szefa w kontekście zaistniałych konsekwencji.
- Uświadomienie, że każdy pracownika niezależnie od swoich działań i zachowań oczekuje traktowania z szacunkiem przez bezpośredniego przełożonego.
Praktyczne ćwiczenia i narzędzia
- Cztery sposoby na radzenie sobie z niepewnością, złożonością, zmiennością i niejednoznacznością otaczającej nas rzeczywistości biznesowej.
- Wypracowanie katalogu zachowań powodujących negatywne i pozytywne konsekwencje oraz zmapowanie źródeł tych zachowań.
- Praca z formularzem do analizy źródeł własnego autorytetu.
- Przećwiczenie procedury wdrażania zasad i norm do pracy zespołu, zbudowanych na koncepcji pracy w oparciu o wartości.
- Przećwiczenie metody udzielania informacji zwrotnej korygującej i wzmacniającej w kontekście konsekwencji działań pracownika zgodnie z narzędziem „FUKO +”.
- Przećwiczenie metody pracy rozwojowej z pracownikiem pod kątem przyszłych konsekwencji w oparciu o narzędzie „5 Pól”.
Ok. 80% czasu szkolenia to praktyczne ćwiczenia odnoszące się realiów biznesowych uczestników. 20% to niezbędna teoria.Jeśli chcesz otrzymać program szkolenia „Zarządzanie konsekwencjami” oraz poznać ofertę cenową, skontaktuj się z nami!