Radzenie sobie ze stresem

Artykuły

Zarządzanie stresem własnym i stresem w organizacji

85 procent Polaków codziennie odczuwa stres i niepokój

Stres wśród pracowników wpływa zarówno na jakość życia poszczególnych osób jak i efektywność organizacji. Nowoczesne firmy biorą pod uwagę wyniki współczesnych badań i nie bagatelizują tego coraz częstszego zjawiska jakim jest stres. Zmniejszanie poziomu stresu i zagrożeń psychospołecznych związanych z pracą zawodową staje się priorytetem firm. Według danych Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy:
  • stres zajmuje II miejsce wśród najczęściej zgłaszanych problemów zdrowotnych związanych z pracą zawodową.
  • stres jest przyczyną 50-60% wszystkich traconych dni roboczych.
  • stres dotyczy 22% pracowników we wszystkich państwach członkowskich UE.
Warto obserwować zachowania pracowników, aby określić poziom stresu w organizacji.

Czy w Twojej firmie występują symptomy stresu?

  • spadek wydajności
  • rotacja pracowników
  • napięta atmosfera między pracownikami, agresywna komunikacja
  • niedotrzymywanie terminów
  • wysoka absencja
  • molestowanie i mobbing
  • wypadki
  • reakcje emocjonalne pracowników, np. nerwowość,
  • zaburzenia koncentracji, pamięci, podejmowania decyzji,
  • reakcje fizjologiczne pracowników, np. bóle pleców, osłabiona odporność, nadciśnienie.
Nad stresem związanym z pracą można i warto zapanować!
Uważamy, że systemowe wsparcie pracowników w radzeniu sobie ze stresem jest ważnym celem w każdej nowoczesnej firmie.
Dlatego proponujemy pomoc zarówno w zdiagnozowaniu przyczyn stresu w organizacji jak i wspólne wypracowanie rozwiązań mających na celu zminimalizowanie przyczyn. Proponujemy też warsztaty rozwijające umiejętności radzenia sobie ze stresem i „zarządzania” stresem pracowników.

Szukasz szkolenia i masz pytania?

Śmiało, nasi eksperci są do Twojej dyspozycji!