Szkolenia zdalne, distance learning, szkolenia online z trenerem
Artykuły
03 kwietnia 2020
Szkolenia zdalne, szkolenia on-line z trenerem
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wielu firm, które pomimo zmieniającej się rzeczywistości nie chcę rezygnować z rozwoju swoich pracowników, opracowaliśmy szkolenia w formie zdalnej. Dzięki temu Państwa pracownicy mogą rozwijać swoje kompetencje bez wychodzenia z biura czy domu. Proponujemy szkolenia zdalne w małych grupach, w wirtualnej sali szkoleniowej, z trenerem „na żywo”. Każdy uczestnik szkolenia zdalnego otrzymuje zestaw materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej oraz imienny certyfikat ukończenia szkolenia.Chcesz przeprowadzić szkolenie zdalne – skontaktuj się z nami! trenerzy@trenerzy.pl
1. SZKOLENIA ONLINE DLA PRACOWNIKÓW2. SZKOLENIA ZDALNE DLA TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH3. GOTOWE SZKOLENIA ONLINE DLA PAŃSTWA ORGANIZACJI Usługa szkoleniowa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia zdalnego (online z trenerem) dla Państwa pracowników.Usługa polegająca na przygotowaniu Państwa trenerów wewnętrznych do realizacji szkoleń zdalnych.Usługa polegająca na sprzedaży gotowego szkolenia zdalnego z naszej listy tematów i przygotowaniu Państwa trenerów wewnętrznych do jego realizacji Rola szefa w organizacji Mowa szefa – ustalanie i komunikowanie zasad w zespole Budowanie autorytetuW roli szefa – wstęp do przywództwa
Modele udzielania informacji zwrotnej Kiedy stosować dany modelUdzielanie informacji zwrotnej i ocena pracy
Teorie motywacji Analiza motywacji pracowników Stworzenie listy motywatorów pozafinansowychMotywowanie w czasach kryzysu
Pełna lista szkoleń realizowanych w formie zdalnej:
Co to znaczy być liderem? – wstęp do przywództwa. 2 moduły po 3 godziny- Przywództwo i autorytet – jak je rozumieć i jak je rozwijać?
- Budowanie autorytetu szefa w oparciu o styl zarządzania, wiedzę, zaufanie.
- Cechy i umiejętności lidera – przywództwo w wymiarze praktycznym.
- Role lidera – zadania, zespół, jednostka (J. Adair).
- Budowanie autorytetu poprzez 3 typy władzy – władza formalna, ekspercka, charyzmatyczna (M. Weber).
- Różne style zarządzania w różnych sytuacjach.
- Efektywny zespół. Model Patricka Lencioniego – 5 dysfunkcji pracy zespołowej.
- Zarządzanie przez wartości – wartości i zasady szefa, wartości firmy.
- Expose szefa – reguły tworzenia i przedstawienia przejrzystych zasad.
- Przywództwo w trudnych sytuacjach – odwołanie do wartości i zasad.
- Znaczenie właściwej komunikacji w relacjach szef – zespół.
- Styl komunikowania się szefa i jego wpływ na zespół – motywujący lub demotywujący.
- Model komunikacji von Thuna (4 płaszczyzny komunikacji: fakty, wzajemne relacje, mówienie o sobie, mówienie o oczekiwaniach).
- Zastosowanie modelu von Thuna w różnych sytuacjach rozmów z pracownikami.
- Zasady w komunikacji szef – zespół oraz komunikacji szef – jednostka.
- Komunikacja mailowa – obszar wielu nieporozumień i konfliktów. Jak pisać maile z godnie z zasadami von Thuna.
- Czym jest asertywność? Jakie zachowania są asertywne?
- Różne sytuacje, kiedy mamy potrzebę zachować się asertywnie – odmowa, prośba, obrona własnych granic, obrona przed manipulacjami.
- Co decyduje o naszej asertywności i co ją blokuje?
- Asertywna komunikacja w oparciu o kwadrat komunikacji von Thuna.
- „Chcę Ci powiedzieć …” – asertywne wyrażanie siebie w relacjach z podwładnymi, współpracownikami, przełożonymi.
- Asertywna postawa szefa – odwołanie do zasad, wartości, priorytetów, faktów.
- Asertywna odmowa – jak odmówić nie psując relacji z drugą osobą.
- Obrona granic – technika stopniowania reakcji wg modelu Pameli Butler.
- Asertywne „poszukiwanie krytyki”.
- Reakcja na nieuzasadnioną krytykę – zamiana oceny na opinię.
- Radzenie sobie z manipulacjami w rozmowie.
- Różne cele i formy informacji zwrotnej. Doraźna IZ (krótka pespektywa) oraz podsumowująca IZ (dłuższa perspektywa).
- IZ doceniająca oraz IZ jako konstruktywna krytyka.
- „Gadzi mózg” jako mechanizm obronny – jak nie uruchamiać emocji i pozostać na poziomie rzeczowym rozmowy.
- Informacja zwrotna jako komunikat asertywny (oraz jeśli taki ma być przebieg rozmowy – również zachęta dla pracownika do asertywnej rozmowy).
- Informacja zwrotna w oparciu o model von Thuna (model FUKO+).
- Podsumowująca informacja zwrotna w dłuższej perspektywie czasu (model 5P).
- Czym jest „pozytywne wzmocnienie” i jak je wykorzystać w rozmowie.
- Model „ratunkowy” oraz model pełnej odpowiedzialności – budowanie samodzielności i odpowiedzialności pracownika poprzez właściwą informację zwrotną.
- Pytania otwarte do pracownika jako wyższy poziom informacji zwrotnej.
- Odwołanie do wartości i zasad w rozmowie z pracownikiem.
- Co chciałbym powiedzieć swojemu szefowi – informacja zwrotna „w górę”.
- Typowe trudne sytuacje i typowe trudne rozmowy szefa z pracownikami oraz współpracownikami.
- Sytuacje konfliktowe – nasze doświadczenia i stereotypy, Konstruktywne i destrukcyjne konflikty.
- Rodzaje konfliktów (koło konfliktu Moor’a).
- Style reagowania na konflikt pokazujące w jakim stopniu jesteśmy nastawieni na porozumienie, walkę, ustępstwo. Mój styl reagowania w sytuacjach konfliktowych – test Thomasa Killmana.
- Szef wobec sytuacji konfliktowych w zespole (mediator, arbiter, negocjator). Szef jako strona konfliktu.
- Sytuacja konfliktu pomiędzy działami w firmie.
- Sytuacje konfliktowe w pracy szefa – analiza wybranych sytuacji.
- Konstruktywne podejście do konfliktu z nastawieniem na współpracę – 4 harwardzkie zasady negocjacji nastawionych na współpracę (zastosowanie w praktyce zawodowej szefa).
- Jak zabrać się za rozwiązanie konfliktu? (diagnoza sytuacji, tematy i ich kolejność, ustępstwa, inicjatywa i propozycje, analiza celów i motywacji drugiej strony, przewidywanie reakcji drugiej strony).
- Spojrzenie na trudną rozmowę w kontekście konfliktu interesów szef – pracownik (odmowa, stawianie granic, przywołanie zasad i dyscyplinowanie). Sprowadzanie rozmowy z poziomu stanowisk na poziom interesów.
- Odwołanie do zasad, interesów firmy, zespołu, relacji.
- Analiza własnych doświadczeń uczestników, związanych z dotychczasowym rozwojem zawodowym.
- Koncepcja Przywództwa Sytuacyjnego wg Hersey’a i Blanchard’a,
- 4 etapy rozwoju pracownika wg zarządzania sytuacyjnego R1-R4 – w zależności od kompetencji i zaangażowania pracownika (nowicjusz, adept, praktyk, ekspert).
- Trafne diagnozowanie etapu rozwoju pracownika.
- Zaangażowanie pracownika na różnych etapach rozwoju – od czego zależy (analiza różnych przypadków).
- Elastyczność w zarządzaniu – jeden styl zarządzania to za mało.
- Styl dyrektywny oraz wspierający – kiedy i jaki sposób je stosować i umiejętnie łączyć?
- 4 style kierowania pracownikami w praktyce S1-S4.
- Sposób prowadzenia rozmowy z pracownikiem w każdym ze stylów (przedstawianie i omawianie zadań, praca nad rozwojem kompetencji).
- Trudny przypadek R3 – wykorzystanie narzędzia „okno Johari”.
- Współpraca dla wyników – praktyczne wykorzystanie modelu w pracy indywidualnej z pracownikiem dla poprawy wyników.
- Nasze rozumienie motywacji i motywowania,
- Pieniądze czy dobra atmosfera? Znaczenie czynników motywacji finansowej i pozafinansowej,
- Teoria 2 czynnikowa Herzberga – eliminacja niezadowolenia wcale nie oznacza, że pojawia się zadowolenie.
- Teoria McClellanda – nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb.
- Praktyczne poszukiwanie sposobów motywowania podwładnych w zależności od potrzeb (1. Potrzeba przynależności, 2. Potrzeba władzy, 3. Potrzeba osiągnięć).
- Błąd „kupowania zaangażowania” – teoria Deci’ego i Ryan’a.
- Co motywuje Polaków? Czynniki motywacji pozafinansowej wg Polskiej Mapy Motywacji (ogólnopolskie badanie Training Partners).
- „Motywują nas ludzie czy systemy?” – w jakim stopniu na motywację swoich pracowników wpływa szef a w jakim firma?
- Dlaczego 80 % zmian kończy się niepowodzeniem?
- Jak osobiste doświadczenia wpływają na nasze nastawienie wobec zmian?
- Szef w sytuacji zmiany („zmiana to coś, co góra chce, żeby środek zrobił dołowi”). Polityka właściwego komunikowania wdrażanych zmian.
- Różne sytuacje zmian w firmie – reakcje pracowników.
- 4 etapy przechodzenia przez zmianę oraz ważne wnioski jakie wynikają z tego dla szefa.
- Filozofia Kaizen – wielka siła małych zmian. Od modelu „ratunkowego” do modelu odpowiedzialności pracownika.
- Liderzy zmian i oponenci – angażowanie ludzi w zachodzące zmiany.
- Zarządzanie zmianą – zmiana jako projekt.
- Czynniki wspierające budowanie efektywnego zespół w okresie zmian.
- Zmiany w naszej firmie – analiza i wypracowanie strategii działania.
- Coaching, mentoring, trening – rozróżnienie najbardziej popularnych metod rozwojowych.
- Jak uczą się dorośli? Cykl Kolba jako nauka oparta na przeżyciu – omówienie modelu, zastosowanie modelu w indywidualnej pracy rozwojowej.
- Coaching jako filozofia zarządzania ludźmi.
- Angażowanie pracownika w proces własnego rozwoju – model 70 – 20 – 10.
- Szef w roli coacha / mentora – szanse i zagrożenia. Umiejętność przełączenia się ze stylu dyrektywnego na wspierający.
- Korzyści z coachingu / mentoringu – co z tego mam ja, pracownik oraz firma?
- Planowanie celów w coachingu (koło kompetencji, model GROW).
- Planowanie celów w mentoringu (cele biznesowe i cele rozwojowe, powiązanie mentoringu z realizowanym projektem).
- Zawieranie kontraktu na wspólną pracę – Omówienie kluczowych elementów kontraktu (m.in. cele, odpowiedzialność, poszukiwanie nowych możliwości, form spotkań i pracy pomiędzy spotkaniami, informacja zwrotna).
- Sesja warsztatowa – narzędzia coacha i mentora
- Struktura pracy Grow,
- Autodiagnoza, diagnoza – pytania otwarte, okno Johari, koło kompetencji,
- Kwadrat von Thuna w rozmowie,
- Zmiana perspektywy – pytania otwarte, oś czasu, metafora,
- Poszukiwanie rozwiązań – pytania otwarte, strategia Disney’a,
- Podejmowanie decyzji – pytania otwarte, stół mentorów,
- Doradzanie – chińskie menu.
- Błędy w coachingu / mentoringu.
- Właściwe rozumienie pojęcie „delegowanie”? (kiedy jest to po prostu zrzucanie na kogoś pracy a kiedy jest to proces, który sprzyja rozwojowi i buduje zaangażowanie pracownika).
- Delegowanie zadań i delegowanie uprawnień – czy zawsze idzie z sobą w parze.
- Dlaczego jako szefowie nie zawsze potrafimy delegować uprawnienia? – nasz brak zaufania i nasza potrzeba kontroli jako czynniki, które hamują rozwój pracowników.
- „Hektar władzy szefa” – typowe style dzielenia się „władzą” przez szefów.
- Jakie obiektywne uwarunkowania powodują, że nie deleguję uprawnień? (czyli nie rozszerzam decyzyjności swoich ludzi).
- Delegowanie jako sposób budowania odpowiedzialności pracownika.
- Dobrze dobrane zadania jako czynnik motywacyjny (nawiązanie do modelu McClellanda).
- Mapa mojego zespołu – analiza obecnych możliwości pracowników i dobór właściwych dla nich zadań.
- Rozwój pracowników poprzez delegowanie im nowych zadań.
- Spojrzenie poprzez priorytety – jakich zadań jako szef nie powinienem wykonywać? Które z tych zdań mogę od razu zdelegować?
- Delegowanie jako proces. Trudne zadania – jak przygotować pracownika do przejęcia z czasem trudnego, odpowiedzialnego zadania.
- Sposób delegowania zadania (również trudnego) – prowadzenie rozmowy delegującej zadanie i uprawnienia.
- Wsparcie szefa w trudnych zadaniach.
- Pokolenia są jak kolejne fale – nie da się ich zatrzymać ale można wykorzystać ich energię.
- „Fakty i mity” – krótkie uporządkowanie wiedzy na temat pokoleń obecnych na rynku pracy (baby boomers/gen „X”/millennials Y”/”Z”).
- Co różni a co łączy pokolenia X, Y, Z jeśli chodzi o potrzeby, motywacje i zachowania?
- Analiza potrzeb pracowników z pokoleń X, Y i Z oraz tego co jest największym potencjałem każdej z grup (X, Y, Z), gdzie leżą największe różnice w podejściu do pracy, jakie są podobieństwa, na których możemy budować synergię w działaniu.
- Kogo mam w zespole? Krótka indywidualna analiza pracowników, których mam w zespole na podstawie wniosków poprzedniego zadania.
- Co jest dla nich ważne i co motywuje pracowników pokolenia X, Y, Z?
- Praca na grupie wybranych czynników motywacji pozafinansowej.
- Przełóżmy wiedzę na działania, które budują zaangażowanie.
- Wypracowanie listy realnych działań i narzędzi, jakie szefowie mogą wykorzystać, aby zwiększać zaangażowanie pracowników pokolenia Y i Z i lepiej z nimi współpracować.
- Mój indywidualny plan działania – działanie wdrożeniowe po szkoleniu.
- Co konkretnie zrobię jako szef (korzystając z wypracowanej listy pomysłów działań i narzędzi) z odniesieniu do poszczególnych pracowników pokolenia Y i Z w moim zespole?
- Efektywna organizacja pracy
- Efektywność osobista szefa i jej wpływ na organizację pracy zespołu
- Umiejętność określania priorytetów
- Elastyczność jako kluczowe wyzwanie współczesnej organizacji – w jaki sposób wiązać elastyczność z priorytetami
- Elastyczność vs asertywność – w jakich sytuacjach powinny wygrać ustalone wcześniej priorytety (jak nie dać się zwieźć „pułapce elastyczności”)
- „Muda” – typowe marnotrawstwa w organizacji naszej pracy (m.in. oczekiwanie, zbędny ruch, nadmierne „przetwarzanie”, błędy jakościowe)
- Właściwy dopasowanie zadań do ludzi w zespole
- Efektywne i nieefektywne sposoby monitorowania i rozliczania zadań
- Narzędzia efektywności osobistej szefa
- Kryterium ważności i pilności (matryca Eisenhowera – jak ją stosować w praktyce)
- Współzależność ćwiartek I i II matrycy (im więcej czasu spędzam w ćwiartce II, tym mniej spędzam go w ćwiartce I i odwrotnie – im mniej planuję i zapobiegam, tym więcej pożarów będę musiał ugasić)
- Ćwiartka III – „spełnianie oczekiwań innych” (sprawy pilne dla innych, ale niezbyt ważne z perspektywy realizacji naszych celów)
- Odzyskiwanie czasu z ćw. IV poprzez dobrą organizację i skuteczność w bieżącym działaniu – metoda oparta na idei „GTD”, autorstwa Dawida Allena
- Jak odróżnić stres mobilizujący do działania od stresu utrudniającego działanie.
- Tryb regeneracji kontra Tryb mobilizacji.
- Możliwości kontra Wymagania.
- Stres subiektywny kontra stres obiektywny. Stres sytuacyjny kontra stres długotrwały.
- Rozpoznawanie symptomów ostrzegawczych stresu.
- Ja jako szef w stresie.
- Trzymanie emocji na wodzy – zarządzanie emocjami w sytuacjach stresowych.
- Akceptacja innych, ale niekoniecznie ich zachowań.
- Jak jestem w stresie widziany przez innych – pracownicy, szef, współpracownicy.
- Jak ja odbieram innych w sytuacjach stresowych?
- Test podatności na stres (odkrywanie własnych obszarów szczególnie wrażliwych na stres, poszukiwanie wspólnego wzorca tych sytuacji w celu znalezienia innych sposobów reagowania niż stres)
- Wykorzystywanie metod pozwalających na doraźne przeciwdziałanie sytuacjom stresowym – rola nastawienia, błędne koło stresu a skuteczność w radzeniu sobie ze stresem
- Moi pracownicy w stresie.
- Jak rozpoznać stres u innych osób i jak radzić sobie ze stresem pracowników?
- Spojrzenie na zespół, którym zarządzam:
- Z jakiego powodu niektóre osoby lepiej radzą sobie ze stresem?
- Kto nie może przeżyć bez stresu?,
- U kogo „najmniejszy” stres powoduje spadek efektywności?
- Jak o tym rozmawiać?
- Co jako szef mogę zrobić, aby nie generować zbędnego, destrukcyjnego stresu u pracowników?
- Pomysły na sposoby odreagowania stresu przez pracowników
- Czym jest analiza transakcyjna? – trzy podstawowe stany Ja wg analizy transakcyjnej „Rodzic”, „Dorosły”, „Dziecko”.
- Zastosowanie modelu analizy transakcyjnej w życiu zawodowym – zrozumienie zachowań ludzi będących w kontakcie ze sobą podczas wspólnej pracy.
- Rodzic, Dorosły, Dziecko – wszystkie trzy stany „Ja” są jednakowo ważne dla właściwego funkcjonowania zawodowego szefa.
- Kto to mówi? – rozpoznawanie stanu JA u siebie i innych.
- Transakcje – co to takiego? Co umożliwia kontynuowanie relacji, a co je przerywa lub blokuje?
- W jaki sposób rozmawiamy w sytuacjach zawodowych?
- Transakcje komplementarne jako wzorzec poprawnej (ale czy zawsze skutecznej) komunikacji. Transakcje skrzyżowane jako transakcje konfliktorodne.
- „Egogram” – test. Jak buduję relacje z innymi wg analizy transakcyjnej?
- Gry psychologiczne – czyli jak powtarzamy określone relacje kończące się dyskomfortem lub konfliktem.
- W co gramy my sami? – przykłady gier psychologicznych najczęściej spotykanych w życiu zawodowym.
- Zasady czystej skutecznej komunikacji wg analizy transakcyjnej.
Szkolenie zdalne, szkolenie online z trenerem
Jeśli planujesz przeprowadzić szkolenie w formie zdalnej, skontaktuj się z nami! Dostosujemy je do potrzeb i możliwości Twojej organizacji.- Szkolenia zdalne oferowane przez Training Partners prowadzone są na żywo, trener i uczestnicy mają kontakt audio i wideo.
- Szkolenia zdalne prowadzimy w małych grupach, aby zapewnić dynamikę i komfort pracy.
- Szklenia zdalne realizowane są w 3-godzinnych modułach, które odbywają się z ustaloną wcześniej częstotliwością.
- Każdy moduł szkolenia zdalnego to także dodatkowa praca uczestników przed i po szkoleniu, czyli przygotowanie oraz wdrożenie ćwiczonych metod.
- Wykłady i prezentacje trenera stanowią 20% czasu szkolenia online, 80% wypełnia interakcja z uczestnikami, dyskusje i praca warsztatowa – praca w podgrupach lub w parach.
- Materiały szkoleniowe oraz ćwiczenia przesyłane są do uczestników drogą elektroniczną.
- Uczestnicy mają ciągły kontakt z trenerem (telefon, mail).
- uczestnicy mogą brać udział w szkoleniu z dowolnego miejsca na świecie,
- do udziału w szkoleniu potrzebują jedynie komputera z mikrofonem i kamerą oraz połączenia z internetem,
- uczestnicy nie muszą poświęcać całego dnia pracy na szkolenie, ponieważ jest ono podzielone na krótsze moduły (2×3 godziny),
- godziny szkolenia dostosowane są do harmonogramu pracy uczestników,
- uczestnicy nie tracą czasu na dojazd na szkolenie,
- dzięki systemowi szkoleń opartych na modułach, wiedza jest systematycznie wdrażana do codziennej pracy,
- firma optymalizuje koszty działań rozwojowych – odpada koszt sal szkoleniowych, wyżywienia, noclegów.