Szkolenia z komunikacji interpersonalnej w zespole
Komunikacja wewnętrzna w firmie
Planujesz szkolenie z komunikacji interpersonalnej w zespole – skontaktuj się z nami!
Komunikacja wewnętrzna w firmie
Celem komunikacji wewnętrznej nie jest wyłącznie budowanie relacji, ale przede wszystkim umiejętność efektywnej współpracy przy powierzonych projektach i zadaniach.
Zdarza się, że relacje zostają zaburzone właśnie przez niski poziom umiejętności takich jak komunikacja interpersonalna. Przez nieodpowiednio przekazywane oraz odczytywane komunikaty często dochodzi do pomyłek i błędów podczas pracy. Aby tego uniknąć, chcemy Państwu zaproponować szkolenie z komunikacji interpersonalnej.
Kluczowe zagadnienia:
Szkolenia z komunikacji interpersonalnej to ogromna możliwość rozwoju dla pracowników. Dzięki nim zyskuje również firma. Przedsiębiorstwo, w którym panują pozytywne relacje międzyludzkie, funkcjonuje znacznie sprawniej niż takie, gdzie ludzie kłócą się i zachowują się wobec siebie złośliwie. Dobra komunikacja to podstawa w delegowaniu obowiązków oraz efektywnej pracy zespołowej. Dzięki niej zadania w wieloosobowych projektach są wykonywane bez zarzutów, ponieważ pracownicy potrafią przekazywać i przyjmować konstruktywną krytykę. W miejscu, w którym panuje przyjemna atmosfera, lepiej się pracuje, rzadziej dochodzi do mobbingu i innych trudnych sytuacji interpersonalnych.
Komunikacja interpersonalna to nic innego jak rozmowa pomiędzy ludźmi. Jej cel stanowi przekazanie myśli, informacji, uczuć drugiej osobie lub kilku osobom. Sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sobą, jest niezwykle ważny, gdyż wpływa on na to, jak zostaną odebrani oraz w jaki sposób inni zrozumieją ich komunikat. Od komunikacji interpersonalnej zależą również relacje międzyludzkie, ich dynamika i charakter. Składa się ona z dwóch podstawowych umiejętności. Pierwsza to przekazywanie komunikatu, a druga słuchanie. Obie te funkcje są niezwykle ważne, ponieważ pozwalają ludziom prowadzić dialog na zasadzie spójnej wymiany komunikatów. Z punktu widzenia życia codziennego rozmowa to budulec relacji międzyludzkich wpływających na kształtowanie więzi, zawieranie nowych znajomości, proces uczenia się. Człowiek to istota społeczna, której prawidłowe funkcjonowanie zależy właśnie od komunikacji interpersonalnej.
Miejsce pracy to obszar, w którym istotna staje się sprawna komunikacja w zespole. Chociaż opiera się na podobnych zasadach budowania relacji jak w przestrzeni prywatnej, to posiada również kilka cech wyróżniających. Komunikacja między współpracownikami jest przeważnie znacznie bardziej zhierarchizowana. Inaczej wyglądają rozmowy pomiędzy osobami zatrudnionymi na stanowisku na tym samym poziomie, a inaczej między tymi, których różni pozycja w firmie lub staż pracy.
Celem komunikacji wewnętrznej nie jest wyłącznie budowanie relacji, ale przede wszystkim umiejętność efektywnej współpracy przy powierzonych projektach i zadaniach.
Zdarza się, że relacje zostają zaburzone właśnie przez niski poziom umiejętności takich jak komunikacja interpersonalna. Przez nieodpowiednio przekazywane oraz odczytywane komunikaty często dochodzi do pomyłek i błędów podczas pracy. Aby tego uniknąć, wiele firm decyduje się na szkolenia z komunikacji interpersonalnej.
W życiu prywatnym ludzie najchętniej rozmawiają i przyjaźnią się z osobami, z którymi coś ich łączy, np. podobieństwo charakterów, systemy wartości, poczucie humoru itd. W miejscu pracy rzadko zdarzają się idealnie zgrane zespoły pracowników, gdzie wszyscy się lubią. Mimo to, współpracownicy muszą razem pracować i jakoś się dogadywać. W przypadku, gdy nie potrafią skutecznie się komunikować lub ich umiejętności w tym zakresie wymagają poprawy, warto zdecydować się na szkolenie z komunikacji w zespole.
Serdecznie polecamy realizowane przez nas szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej. Wierzymy, że dzięki odpowiedniemu przeszkoleniu każdy jest w stanie nauczyć się efektywnej komunikacji.
Skontaktuj się z nami trenerzy@trenerzy.pl
Chcesz połączyć szkolenie komunikacyjne z wyjazdem integracyjnym? Nic trudnego! Zobacz naszą ofertę warsztatów team building – integracja, komunikacja i współpraca w zespole.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
OKWięcej informacjiWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, you cannot refuse them without impacting how our site functions. You can block or delete them by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visist to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Polityka prywatności