Strona główna Szkolenia sprzedażowe Szkolenia dla handlowców
szkolenia_dla_handlowcow

Szklenia dla handlowców

Sprzedaż to kluczowy proces w każdej firmie. Najważniejszym czynnikiem sukcesu jest uświadomienie sobie przez handlowca, że jest szefem “własnej firmy handlowej”. TO na nim, jako na szefie spoczywa pełna odpowiedzialność za wszystko co się dzieje na linii Firma – Klient.

Szkolenia dla handlowców

Sprzedaż jako sekwencja 6 kolejnych celów w pracy z klientem

Szkolenie może być realizowane jako pełny proces sprzedaży lub jako moduł, na którym ćwiczymy tylko wybrany etap sprzedaży.

Sprzedaż jako sekwencja 6 kolejnych celów w pracy z klientem

Szkolenie może być realizowane jako pełny proces sprzedaży lub jako moduł, na którym ćwiczymy tylko wybrany etap sprzedaży.

6 celów w sprzedaży:

  • Cel 1 – Dotrzeć do właściwych firm (potencjał
    zakupowy) i właściwych osób (decydentów)
    w tych firmach.
  • Cel 2 – Przekonać do siebie i firmy.
    Przekonać do dalszych kontaktów.
  • Cel 3 – Okazać zainteresowanie, poznać potrzeby
    i nierozwiązane dotąd problemy (rozpoznanie
    czynników „bólu” klienta). Pokazać możliwości
    rozwiązań.
  • Cel 4 – Przedstawić możliwe rozwiązania
    oraz ofertę, pokazać korzyści, potwierdzić
    zainteresowanie klienta.
  • Cel 5 – Wyjaśnić, rozwiać wątpliwości,
    przekonać do zakupu, podpisać zamówienie.
  • Cel 6 – Działania po sprzedaży, potwierdzić
    zadowolenie, otworzyć perspektywę kolejnych
    sprzedaży.

Sprzedaż jako sekwencja 6 kolejnych celów

Szkolenie może być realizowane jako pełny proces sprzedaży lub jako moduł, na którym ćwiczymy tylko wybrany etap sprzedaży.

Handlowiec jako partner biznesowy klienta B2B

Od sprzedaży opartej na relacjach do sprzedaży opartej na wspólnych celach biznesowych.

Handlowiec jako partner biznesowy klienta B2B

Od sprzedaży opartej na relacjach do sprzedaży opartej na wspólnych celach biznesowych.
  • Sprzedaż doradcza – kompetencje merytoryczne i kompetencje społeczne jako podstawa autorytetu handlowca w relacjach z klientem.
  • Planowanie celów biznesowych we współpracy z wybranymi klientami – spojrzenie poprzez korzyści biznesowe klienta.
  • Praca z klientem w oparciu o wspólne cele, praca w oparciu o dane i wskaźniki.
  • Potwierdzanie i rozliczanie wspólnych uzgodnień, podejście projektowe.
  • Poszukiwanie nowych obszarów współpracy.

Handlowiec jako partner biznesowy

Od sprzedaży opartej na relacjach do sprzedaży opartej na wspólnych celach biznesowych.

Negocjacje nastawione na współpracę

Na efekt negocjacji wpływają 3 czynniki nastawienie, przygotowanie oraz umiejętne wpływanie na sytuację podczas samych rozmów.

Negocjacje nastawione na współpracę

Na efekt negocjacji wpływają 3 czynniki nastawienie, przygotowanie oraz umiejętne wpływanie na sytuację podczas samych rozmów.

Prowadzenie negocjacji z perspektywą dłuższej współpracy.

  • Nastawienie – praca z osłabiającymi przekonaniami. BATNA jako element budowania właściwego nastawienia.
  • Przygotowanie do ważnych negocjacji – interesy, cele, dane i sposoby argumentowania, miejsce spotkania.
  • Przebieg negocjacji – kolejność tematów, inicjatywa i kontrola ustępstw, przełamywanie impasu, potwierdzanie uzgodnień, negocjacje wieloetapowe, negocjacje zespołowe.
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i manipulacjami w  egocjacjach.

Negocjacje nastawione na współpracę

Prowadzenie negocjacji z perspektywą dłuższej współpracy.

Radzenie sobie z obiekcjami oraz „obrona” ceny

Radzenie sobie z obiekcjami klienta. Cena jako rzeczywista obiekcja oraz jako „skuteczna zasłona” w negocjacjach.

Radzenie sobie z obiekcjami oraz „obrona” ceny

Radzenie sobie z obiekcjami klienta. Cena jako rzeczywista obiekcja oraz jako „skuteczna zasłona” w negocjacjach.
  • 2 rodzaje obiekcji – te które „dobrze brzmią” oraz te prawdziwe.
  • Obiekcje jako rzeczywiste obawy klienta ale również jako narzędzie manipulacji.
  • Sposoby reagowania i radzenia sobie z zastrzeżeniami
  • „Mentalność najniższej ceny” – specyfika polskiego klienta jeśli chodzi o cenę. Cena jako bariera psychologiczna dla sprzedawcy.
  • Marketingowa i transakcyjna funkcja ceny. „Za drogo w stosunku do czego?” – racjonalizacja ceny, przewagi konkurencyjne, odniesienie do wartości, którą klient otrzymuje oraz do konkurencji. Wykorzystanie bonusów finansowych i pozafinansowych.

Radzenie sobie z obiekcjami

Cena jako rzeczywista obiekcja oraz jako „skuteczna zasłona” w negocjacjach.

Podstawy psychologii komunikacji w sprzedaży

Radzenie sobie w trudnych rozmowach.

Podstawy psychologii komunikacji w sprzedaży

Radzenie sobie w trudnych rozmowach.
  • Asertywność to znacznie więcej niż tylko „mówienie nie”. Asertywna postawa i asertywna komunikacja w pracy handlowca.
  • Trudne tematy i trudne tematy – bariery, które powodują że nie poruszamy niektórych tematów w rozmowach z klientami.
  • Model komunikacji von Thuna jako schemat do trudnych rozmów. 4 ważne płaszczyzny w rozmowie z klientem (rzeczowa, relacyjna, mówienia o oczekiwaniach, mówienia o sobie).
  • Model Analizy Transakcyjnej – różne typy osobowości i różne typy zachowań. Zrozumienie klienta i dostosowanie sposobu prowadzenia rozmowy do jego typu osobowości.

Podstawy psychologii komunikacji

Radzenie sobie w trudnych rozmowach.

Sprzedaż w sklepach detalicznych

Nastawienie na klienta i właściwy sposób obsługi. Sprzedaż detaliczna jako sekwencja skutecznych działań.

Sprzedaż w sklepach detalicznych

Nastawienie na klienta i właściwy sposób obsługi. Sprzedaż detaliczna jako sekwencja skutecznych działań.
  • Typowe zachowania klienta w sklepie (w zależności od branży) oraz oczekiwania wobec obsługi.
  • Model KANO – 3 poziomy satysfakcji klienta.
  • Przećwiczenie etapów kontaktu z klientem decydujące o skutecznej sprzedaży – powitanie, zainteresowanie, poznanie potrzeb, przedstawienie propozycji, pokazanie korzyści, przekonanie do zakupu, obsługa przy kasie i dosprzedaż.
  • Wybrane reguły wpływu – skuteczna sprzedaż bez manipulacji.

Sprzedaż w sklepach detalicznych

Sprzedaż detaliczna jako sekwencja skutecznych działań.

Standardy sprzedaży jako odpowiedź na oczekiwania klientów

Standardy sprzedaży jako zbiór dobrych i sprawdzonych praktyk.

Standardy sprzedaży jako odpowiedź na oczekiwania klientów

Standardy sprzedaży jako zbiór dobrych i sprawdzonych praktyk.
  • Postrzeganie firmy przez klienta a lojalność klienta.
  • Sprzedawca jako reprezentant firmy w kontakcie bezpośrednim i rozmowie telefonicznej z klientem.
  • Standard w obsłudze bezpośredniej i telefonicznej klientów.
  • Wypracowanie standardów z uczestnikami.
  • Standardy jako praktyczne narzędzie – sposób opisywania standardów.
  • Wdrożenie standardów – jak przekonać się do stosowania standardów.

Standardy sprzedaży

Odpowiedź na oczekiwania klientów

Reklamacja jako prezent

Pro-klienckie podejście i sposoby dawania satysfakcji (nie zawsze materialnej) klientowi zgłaszającemu reklamację.

Reklamacja jako prezent

Pro-klienckie podejście i sposoby dawania satysfakcji (nie zawsze materialnej) klientowi zgłaszającemu reklamację.
  • Spojrzenie na reklamację z 2 perspektyw – klienta i handlowca.
  • Mechanizmy odpowiedzialne za powstawanie i eskalację negatywnych emocji.
  • Techniki komunikacji podczas trudnych rozmów.
  • Schemat 8 kroków Janelle Barlow postępowania z reklamacjami i dostosowanie go do realiów w swojej firmie.
  • Matematyka reklamacji – kalkulacja różnych rodzajów ustępstw.

Reklamacja jako prezent

Pro-klienckie podejście i sposoby dawania satysfakcji

Trudne sytuacje w obsłudze klienta

Zrozumie emocji klienta i radzenie sobie w trudnych sytuacjach.

Trudne sytuacje w obsłudze klienta

Zrozumie emocji klienta i radzenie sobie w trudnych sytuacjach.
  • Przyczyny tzw. trudnych sytuacji (zawinione przez nas i niezawinione).
  • Zrozumienie przyczyn emocji u klienta.
  • Rozmowa z trudnym klientem – sposoby reagowania na zachowania klientów (zdenerwowanie, emocjonalne reakcje, krytyka firmy lub atak na osobę sprzedawcy, chaotyczny sposób rozmowy, nieprzyjmowanie argumentów sprzedawcy).
  • Sposoby radzenia sobie z tzw. trudnym klientem w różnych sytuacjach.

Trudne sytuacje w obsłudze klienta

Zrozumie emocji klienta

Szkolenia dla sprzedaży to inwestycja – poprawienie jednego choćby elementu w pracy handlowca zwiększa osiągane efekty.

  • Programy szkoleń adaptowane do celów sprzedażowych klienta
  • Forma warsztatowa szkoleń z ćwiczeniami praktycznymi
  • Zzadania wdrożeniowe po szkoleniu
  • Warsztaty follow up

Zobacz, co mówią o nas klienci i uczestnicy szkolenia

„Podczas realizacji projektu firma Training Partners Sp. z o.o. wykazała się pełnym profesjonalizmem na każdym z jego etapów, a trenerzy prowadzący szkolenia posiadali wszystkie potrzebne do tego kompetencje i umiejętności. Rekomendujemy firmę Training Partners Sp. z o.o jako profesjonalnego i wiarygodnego dostawcę usług szkoleniowych. Wysoka elastyczność i otwartość na potrzeby klienta i zrozumienie jego potrzeb niewątpliwie stanowią mocną stronę firmy.”

Mirosław Rommel
Dyrektor ds. personalnych, UNIA sp. z o.o.

„Trener bardzo dobrze panował nad grupą, potrafił przekazywać wiedzę w sposób ciekawy, wywołujący zainteresowanie i skłaniający do głębszych dyskusji. Ćwiczenia z zastosowania teorii wymagały od uczestników zaangażowani. Uczestnicy wyszli ze szkolenia z pewnością co do swoich nowych umiejętności i poczuciem dobrze przepracowanego czasu. Całość zakończyła się omówieniem potencjału uczestników oraz jasną informacją co do dalszego ich rozwoju”.

Tomasz Winiarz
Kierownik produkcji, PPG Deco Polska Sp. z o.o.

„Z firmą Training Partners współpracujemy od 2018 roku. Trenerzy realizujący szkolenia wykazali się dużą wiedzą merytoryczną, umiejętnością aktywnego prowadzenia zajęć w sposób angażujący uczestników. Szkolenia zostały wysoko ocenione w ankietach. Cały projekt był poprzedzony wnikliwą, wielopoziomową analizą potrzeb, więc programy były odpowiednio dopasowane do potrzeb każdej grupy. Stały kontakt z przedstawicielami firmy umożliwiał szybką reakcję na pojawiające się trudności. Polecam firmę Training Partners jako rzetelnego partnera gwarantującego wysoki poziom świadczonych usług.”

Marta Solka
Kierownik Zespołu Kadr i Płac, Superior Industries Production Poland Sp. z o.o.

Handlowiec to osoba, która powinna dysponować określonymi cechami i umiejętnościami interpersonalnymi. Dzięki naszym szkoleniom handlowcy mogą uzyskać merytoryczne wsparcie w zakresie technik sprzedaży oraz umiejętności negocjacyjnych. Zajęcia prowadzone przez doświadczoną kadrę przekładają się na wyższą sprzedaż, możliwość awansu, a także na wzrost zdolności do radzenia sobie w określonych sytuacjach poza pracą. Jednym słowem — realizowane przez nas szkolenia dla handlowców to baza wiedzy, która może przydać się zarówno w pracy, jak i życiu codziennym.

Doświadczona i wykwalifikowana kadra to podstawa każdej firmy. Prowadzone przez nas szkolenia dla handlowców zwiększają poziom umiejętności zawodowych, budują niezbędne doświadczenie i być może kształcą kadrę, która w przyszłości będzie odgrywała decyzyjną rolę w poszczególnych komórkach firmy, a nawet w jej Zarządzie. Wykwalifikowana kadra handlowców przekłada się również na wzrost sprzedaży, profesjonalne stosunki z kontrahentami i klientami, a także — pośrednio — na poprawę wizerunku firmy z punktu widzenia osób zainteresowanych jej ofertą.

Jakie kompetencje są najważniejsze z punktu widzenia handlowca? Z pewnością należy do nich komunikatywność, umiejętność negocjacji, a także nastawienie na cele firmy. Handlowiec powinien być osobą pewną siebie i swoich atutów, a także posiadać pełnię wiedzy na temat prezentowanej oferty. Pożądaną kompetencją jest też chęć do ciągłego zdobywania nowej wiedzy, uwzględniając zmiany w trendach socjotechnicznych.

Zapytaj o szczegóły naszej oferty szkoleń umiejętności miękkich

    Zapraszamy do kontaktu
    Józef Smoleń
    Członek Zarządu, Trener
    tel.: +48 784 46 85 96
    Józef Smoleń